Contractació de productes i serveis de qualitat de manera àgil, eficaç, eficient i amb preus avantatjosos gràcies a l’acció conjunta.
En què treballes?
Solucions per al teu perfil
Notícies sobre...
Seu social (Edifici Nexus)
C/ Gran Capità, 2. 08034 Barcelona
Centre de Processament de Dades (Edifici Annexus)
Magatzem cooperatiu GEPA
BCN eMotorsport, l'equip de l'ETSEIB UPC, ha presentat el passat 21 de desembre les característiques tècniques del seu nou monoplaça amb el que competirà a la Formula Student 2022 el proper estiu.
El nou prototip, el CAT14x, és el primer vehicle elèctric i autònom desenvolupat per l'equip i que participarà tant a les proves dinàmiques com a les autònomes dins de les properes competicions.
El CAT14x s'ha dissenyat tenint en compte tots els principis dels vehicles autònoms millorant-ne les prestacions. Així, s'han millorat els activadors de la frenada de direcció, l'electrònica i els indicadors de percepció. El perfil del pneumàtic també ha canviat passant de 18 a 16 polzades, per reduir el pes a les masses no suspeses i augmentar l'eficiència del paquet aerodinàmic.
El nou monoplaça també compta amb una nova controladora autònoma per aconseguir una conducció més suau i fluïda ja que s'adapta a les necessitats de la conducció en cada moment millorant l'eficiència. A més, disposa d'un nou encoder que afegeix sensibilitat al sistema i més precisió. També s'han millorat les bateries i el cablejat, i es compta d'un nou sistema de localització del vehicle usant dades del LIDAR (Light Detection and Ranging) i sensors IMU (Inertial Measurement Unit).
Un any més, el CSUC ha posat a disposició de BCN eMotorsport el servei de Supercomputació del Consorci, el clúster Bull Sequana X550, amb la finalitat de dissenyar el paquet aerodinàmic i de refrigeració del vehicle mitjançant CFD. Gràcies a aquesta col·laboració s'ha pogut realitzar uns grans avenços en els darrers anys optimitzant el model i automatitzant tant la part de pre-processat com de post-processat.
Actualment es combinen, bàsicament, els programaris de CFD OpenFOAM i StarCCM+, per tal de realitzar les simulacions d'aerodinàmica externa i de refrigeració respectivament, i el programari ParaView, per renderitzar el post-processat. En la darrera temporada 2021 s'ha fet ús de 127.000 hores computacionals (HC) que han permès un increment en l'eficiència aerodinàmica del monoplaça i un augment de la potència de refrigeració, a part d'un desenvolupament del model pel què fa a modelització, convergència i estabilitat.
A continuació, trobareu el vídeo de la presentació de les novetats tècniques del CAT14x:
El nou portal Pirineus OnDemand permet interactuar amb el supercomputador Pirineus III de manera gràfica, senzilla i accessible des de qualsevol navegador, sense necessitat d'instal·lar programari addicional ni d'utilitzar la línia de comandes.
L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona ha acollit la presentació del CAT17X, el nou monoplaça de l'equip BCN eMotorsport, que compta amb el suport del CSUC per a les simulacions.
El CSUC ha celebrat una nova jornada de presentació del servei de càlcul, especialment dirigida a nous usuaris i professionals de recerca que podrien trobar útil accedir al servei de càlcul que ofereix el Consorci.
Vols estar informat en tot moment?
Barcelona
Gran Capità, 2 (Edifici Nexus)
93 205 6464
Lleida
Parc de Gardeny 8 C (GEPA)
93 551 6242
Serveis
CC BY 4.0
Projecte web desenvolupat per ACTIUM Digital