CSUC

Presentades les novetats tècniques del nou cotxe de l'equip BCN eMotorsport

BCN eMotorsport, l'equip de l'ETSEIB UPC, ha presentat el passat 21 de desembre les característiques tècniques del seu nou monoplaça amb el que competirà a la Formula Student 2022 el proper estiu.

El nou prototip, el CAT14x, és el primer vehicle elèctric i autònom desenvolupat per l'equip i que participarà tant a les proves dinàmiques com a les autònomes dins de les properes competicions.

El CAT14x s'ha dissenyat tenint en compte tots els principis dels vehicles autònoms millorant-ne les prestacions. Així, s'han millorat els activadors de la frenada de direcció, l'electrònica i els indicadors de percepció. El perfil del pneumàtic també ha canviat passant de 18 a 16 polzades, per reduir el pes a les masses no suspeses i augmentar l'eficiència del paquet aerodinàmic.

El nou monoplaça també compta amb una nova controladora autònoma per aconseguir una conducció més suau i fluïda ja que s'adapta a les necessitats de la conducció en cada moment millorant l'eficiència. A més, disposa d'un nou encoder que afegeix sensibilitat al sistema i més precisió. També s'han millorat les bateries i el cablejat, i es compta d'un nou sistema de localització del vehicle usant dades del LIDAR (Light Detection and Ranging) i sensors IMU (Inertial Measurement Unit).

Un any més, el CSUC ha posat a disposició de BCN eMotorsport el servei de Supercomputació del Consorci, el clúster Bull Sequana X550, amb la finalitat de dissenyar el paquet aerodinàmic i de refrigeració del vehicle mitjançant CFD. Gràcies a aquesta col·laboració s'ha pogut realitzar uns grans avenços en els darrers anys optimitzant el model i automatitzant tant la part de pre-processat com de post-processat.

Actualment es combinen, bàsicament, els programaris de CFD OpenFOAM i StarCCM+, per tal de realitzar les simulacions d'aerodinàmica externa i de refrigeració respectivament, i el programari ParaView, per renderitzar el post-processat. En la darrera temporada 2021 s'ha fet ús de 127.000 hores computacionals (HC) que han permès un increment en l'eficiència aerodinàmica del monoplaça i un augment de la potència de refrigeració, a part d'un desenvolupament del model pel què fa a modelització, convergència i estabilitat.

A continuació, trobareu el vídeo de la presentació de les novetats tècniques del CAT14x:

  • Compartir:
  • #
  • #
  • #